Garanti & Returer

Returanvisning
Kontakta alltid kundtjänst innan du returnerar en vara, så att det inte uppstår några problem med din retur. Du måste alltid få ett RMA-nummer från oss innan du returnerar varan.

Produkten skall vara förpackad i originalförpackning med stötskyddat godkänt ytteremballage (exempelvis brun pappkartong eller liknande). Varor inskickade i påsar eller kuvert där det finns risk att varan blivit skadad kommer att returneras utan åtgärd.  

Det är enbart produkter köpta hos ADC Nordic som kan returneras. Vi kontrollerar alltid att produktens serienummer är kopplat till en faktura hos oss.

Anledningar och förfarande vid olika returer

Vid öppet köp
Öppet köp gäller i 15 dagar från fakturadatum.

  • Produkten returneras på återförsäljarens bekostnad.
  • Produkten skall returneras i oskadat skick samt i originalförpackning. Det får inte finnas rester av tejp eller adresslappar på förpackningen.
  • Originalföljesedel måste returneras.

Vid felaktig beställning
Vi tar ej tillbaka termohuvud, reservdelar, etiketter, färgband, mjukvara, utgångna produkter eller servicekontrakt.

På övriga produkter gäller att varan krediteras med max 85% av priset, frakt krediteras ej. Vid felaktig beställning returneras alltid varan på återförsäljarens bekostnad.

  • Kontakta kundtjänst.
  • Vi skickar dig ett RMA-nummer och fakturakopia för att returnera produkten.
  • Produkten returneras till ADC Nordic (Malmö) med bifogad fakurakopia och RMA-nummer.
  • Produkten skall vara oskadad i originalförpackning, utan rester av tejp och adresslapp.

Vid DOA (Dead on arrival)
Vid tillfällen då en helt obrukbar produkt levererats från tillverkaren försöker vi alltid att så fort som möjligt skicka en ny produkt till er. Ring alltid först till vår supportavdelning. De hjälper dig att utföra en omstart av hårdvaran som ett första test innan ni skickar produkten. 

  • Kontakta support eller kundtjänst
  • Vi skickar dig ett RMA-nummer och fakturakopia för att returnera produkten.
  • Produkten returneras till ADC Nordic (Malmö) med bifogad fakurakopia och RMA-nummer.
  • Vår serviceavdelning kontrollerar om produkten är DOA.
  • Efter att vår serviceavdelning bekräftat att produkten är DOA krediterar vi er 100%, inkl. fraktkostnaden.

Vid defekta produkter och service
Vid tillfällen då en defekt produkt levererats från tillverkaren gäller alltid leverantörens tillhandahållna garanti. ADC Nordic tillhandahåller ingen extra garanti utöver tillverkarens. Vår supportavdelning hjälper dig dock i största möjliga mån att få igång produkten innan ni returnerar den. Läs mer om handhavandet vid defekta produkter och garantianspråk.

Vid felaktig leverans av ADC Nordic
Vi försöker alltid att säkerställa att alla leveranser blir rätt genom att kontrollera artikelnummer på produkten med artikelnummer på plocklistan. Tyvärr händer det ibland att en felaktig vara ändå lyckas skickas. Vid dessa tillfällen försöker vi alltid att så fort som möjligt skicka en ny produkt till er.

  • Kontakta vår kundtjänst
  • Vi skickar dig ett RMA-nummer och fakturakopia för att returnera produkten.
  • Produkten returneras till ADC Nordic (Malmö) med bifogad fakurakopia och RMA-nummer.
  • Så fort varan kommit till oss krediterar vi er 100%, inkl. fraktkostnaden.

Returadress

ADC Nordic AB
Att: Service / Retur
Brännögatan 9B
211 24 MALMÖ
Sverige

OBS: Bifoga alltid RMA-nummer och fakturakopia som du fått av kundtjänst eller support.

Kontaktinformation
Vid frågor, vänligen kontakta Lidingö Data Centers Kundtjänst på 08-767 77 10 eller via e-post, sune@LDC.se