Servicecenter, inskickservice
Vår normala service avser reparation av inskickade utrustningar. Vid behov av sådan ta kontakt med Lidingö Data Center AB sune@LDC.se eller ring 08-767 77 10 för att få tilldelat ett RMA-nummer, därefter sänds godset av kunden – och på kundens bekostnad – till adress:

ADC Nordic AB
Service
Brännögatan 9
211 24 MALMÖ


Sändingen skall tydligt märkas med RMA-nummer.

Med utrustningen skall alltid följa en ifylld blankett Serviceanmälan.
Bifoga en beskrivning av problemet/felet. Ju bättre beskrivning, desto snabbare retur.

 Vad händer sedan?
• ADC Nordics servicecenter tar emot produkten och registrerar serviceordern samma dag den kommer in.
• Inskickade produkter tas om hand i turordning, först in - först ut.
• Förutom erforderliga reservdelar debiteras arbetstid med SEK 495.- per påbörjad halvtimme. Dock är minsta arbetstid som faktureras 1 timme.
• Om en produkt skickas in utan fel debiteras som minimum en halvtimmes arbete.
• Retur sker (om inte annat begärts) med av ADC valt fraktsätt.
• Vid garantireparation debiteras ingen frakt.

Vi tar ej ansvar för inskickade Etiketter/Färgband som följer med skrivare på service.
Vi ger er ett kostnadsförslag för 295:-

Inskicksservice är det enda servicealternativ vi erbjuder idag.

Är problemet av enklare typ? Kontakta då vår kundtjänst 08-767 77 10